måndag 28 januari 2013

Vi har det bra!




Emma:

Alva har varit på förskolan idag och målat ögon. Det är visst det enda hon målar och till hennes föräldrars förvåning var det verkligen ett öga hon hade målat. Tydligt, med ögonbryn, iris, ögonfransar och allt. Hon är ett geni!

Vi börjar långsamt vänja oss vid att vara tvåbarnsföräldrar. Vardagen och rutinerna börjar fungera, Olle är ganska schysst på så sätt och äter sällan mer än en kvart i sträck ungefär varannan, var tredje timme. Lite oroväckande är det dock, får han verkligen i sig tillräckligt på så kort tid? Vi ger ju ingen ersättning längre, så det finns ju en viss oro för att han inte får i sig tillräckligt. De ska komma på hembesök från BHV på torsdag så då får vi väl se om han går upp som han ska. Det kanske var lite väl vågat att ta initiativet att sluta med tillmatningen, men jag upplevde att det störde amningen. Jag har ju en massa mjölk, ungen äter ofta... Varför ska jag då ge honom ersättning? Det är ju i och för sig smidigt att få hjälp med matningen, ganska skönt ibland tillochmed, men jag tycker det är viktigt med amningen och har inte lust att äventyra den...

Nåväl, vi får se vad barnmorskan säger på torsdag. Alva föddes ju också stor men låg sedan och strök utmed socialstyrelsens normalkurva för både vikt och längd. Det tror jag Olle kommer göra också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar