onsdag 2 januari 2013

Året då lillebror kommer till jorden




Emma:

Jag undrar jag varför det är så svårt att finna tid till att blogga. Förhoppningsvis blir det lättare när bebis är ute och jag sitter och ammar, då brukar det finnas tid över till sånt. Det är nytt år, förhoppningsvis ett bättre sådant än det förra, då det återigen varit en tuff graviditet för oss. I skrivande stund var tanken att jag skulle sova eftersom jag ska upp tidigt imorgon, men liten i magen roar sig med att leka med revbenen på höger sida vilket gör det rent omöjligt att komma till ro. Han är en liten vildpanna, den där lillebror. Vi är i v 35 +5 nu. BB-väskan är ännu inte packad och babykläderna är ännu inte tvättade. Det är galet vad tiden bara försvunnit för oss! Imorgon börjar jag i skolan igen och Bengts lov är slut på måndag. Vi ska tillbaka till det gamla vanliga lunket igen, bortsett från att bebis nedkomst är nära förestående. Kommer han samtidigt som Alva skulle jag bara ha tio dagar kvar som gravid. Det känns som ett skäligt delmål, för nu är jag trött på det. Mest är jag trött på att inte få sova. Nattsömnen är enormt störd, jag får springa och spy, kissa, dricka eller så ligger jag bara vaken för att bebis har bestämt sig för att vara det. Eller för halsbrännan som brinner i bröstet. Eller för att jag har så tjockt slem i halsen att jag inte kan andas ordentligt. Däremellan snarkar jag. Sen vaknar jag varenda gång jag behöver vända på mig. Det känns som en befrielse att bara ha amning på schemat framöver, möjligen ett och annat blöjbyte. Fast vem vet? Lillebror kanske får kolik? Då kommer inte nätterna vara en fröjd.

Nåväl. Det känns som om lillebror tröttnat på att sparka på mina revben, så nu ska jag passa på att sova lite. Annars blir det en tuff morgondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar