söndag 27 januari 2013

Kanske glömde en...




Emma:

Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag glömde att dottern fyllde 2 år och 3 månader igår. Inte alls. Nej då. Här uppmärksammar jag hela övriga familjemedlemmars åldrar, förutom dotterns. Jag känner mig inte som världens bästa mamma direkt.

Bara av den anledningen ska jag ge er tio av alla miljoner saker som gör Alva till världens underbaraste unge:
1. Hon säger spontan "älskar dig mamma" och "älskar dig pappa" och ger oss underbara pussar och fantastiska runt-halsen-kramar. Kärlek.
2. Hon ger sin lillebror så mycket kärlek, ikväll höll hon på att pussa på honom i en evighet innan jag lyckades få henne i säng.
3. Hon lägger till -a- vid sammansatta ord, vilket är otroligt sött som t.ex. ostabit och hästagubben (lillagubben).
4. Hon älskar att få höra att hon är stark. Då sträcker hon upp båda händerna i luften och säger "HästagubbenPippistark ".
5. Hennes dansstil är legendarisk och är omtalad på hela förskolan. Favoritlåten är Gangnam style.
6. Hon har några favoritsånger som ska sjungas om och om igen, Pippi, Emil och Bamse är det som gäller och dessa ska framföras av andra, själv sjunger hon oftast inte med.
7. Det finns ingen som kan sjunga Karlsson på taket som Alva; "Karlsson, Karlsson, inte bästa Karlsson"...
8. Hon bjuder alltid på mat på rummet, det kan vara allt från köttabulla och mackejoner till sallad eller glass.
9. För det mesta är hon en liten solstråle med väldigt bestämda åsikter och ett oförskämt dåligt morgonhumör.
10. Hon är vår fantastiska lilla dotter, och det är ett stort privilegium att få vara hennes föräldrar på alla sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar