söndag 6 januari 2013

Nedmontering av granen




Emma:

Vi har aldrig tidigare kastat ut granen innan tjugondagKnut, men någon gång måste vara den första. I år glömde vi att ge granen ett nytt snitt när vi tog fram den, vilket innebar att den inte drack något vatten och började därmed barra med en gång. Det blir lite tomt utan den, men vi överlever nog. Alla andra julgrejer får dock stå kvar till nästa helg. Stjärnorna plockar jag inte ner en dag för tidigt i vintermörkret. De lyser upp och barrar inte i alla fall. Alva hjälper självklart till, hon vill ha vantarna på sig precis som pappa och sopa ut barrhögarna som pappan sopat ihop!

Nu är jag trött på att vara gravid. Jag har konstant hals- och bröstbränna som jag kräks av, magen är stor och tung och foglossningen kommer och går. Jag vill få den där förlossningen ur världen. Jag längtar efter lillebror!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar