onsdag 9 januari 2013

Gnäll


Emma:

Imorgon är det tags för ännu ett tillväxtultraljud. Det ska bli spännande eftersom vi inte fått träffa någon barnmorska eller läkare på över en månad. Det är märkligt hur vården ena stunden slår på stora trumman och jag får inom loppet av några dagar träffa allt från barnmorskor, läkare, till diabetessköterska och dietist. I nästa stund blir det helger och röda dagar, och då är ingenting av det särskilt viktigt längre. Diabetessköterskan tyckte mina värden var så bra att hon inte tyckte vi behövde träffas igen. Barnmorskan på MVC jobbar bara måndagar, vilket både jul och nyår inföll på, sånu ska jag inte träffa henne förrän på måndag.

Till råga på allt trampade jag snett igår när jag var ute och vallade Cherry vilket utlöste en helt fantastisk foglossning. Nu kanjag plötsligt inte gå, utan vaggar fram. Promenaden till och från skolan tar en evighet!

Gnäll, gnäll, gnäll. Imorgon är en annan dag. Då kanske bebis kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar