onsdag 30 januari 2013

Vad vi gör?







Emma:

Jo, det ska jag tala om. Vi har det nämligen alldeles oförskämt bra! Idag har vi gjort snögubbe när Alva kom hem från förskolan, annars har Bengt och jag pluggat - jag har skrivit och skickat in terminens första paper - och så har vi varit en vända på VC där jag tog bort mina staples som satt på snittet. I övrigt bakar vi kanelbullar, pluggar lite till, leker med Alva, tittar på film och tar livet med ro sådär som man bara kan göra i en bebisbubbla. Det blir fantastiskt mycket Olle-gos i soffan. Tänk att man kan må så här bra bara för att man fått en ny liten familjemedlem!?

På fredag ska jag på terminens första seminarium, det känns konstigt och lite jobbigt. Annars tror jag det kommer att fungera jättebra det här, när Olle ammar eller ligger och sover sitter jag och läser kurslitteratur. Det är bara seminarierna som ställer till det lite. Men Olle får följa med säger kursansvarige, och det är ju snällt. Sen kan det nog vara roligt för Bengt att få uppleva att vara hemma med en liten, även om det till en början bara handlar om strödagar.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar