söndag 25 mars 2012

Sjukstuga

Bengt:

Vi har sjukstuga här hemma. Alva har varit krasslig sedan i fredags, och vi har haft svårt att få henne att äta ordentligt, men hon får i sig vätska i mängder.
I natt var det mammans tur. Jag vaknade av att Alva grät (och det hör inte till vanligheterna), och ingen mamma fanns i sängen. Det händer aldrig i vanliga fall...

Jag räknade lite på hur mycket mina damer sovit idag.
Summan blev 18 timmar för mamman, och ca en timme mindre för dottern.
Fast det stämmer inte kom jag på nu. för Alva gick ju och la sig innan mamman, och sen var det ju det där med att ställa fram klockan med... Inga klockor går lika här hemma, så jag vet inte riktigt vad klockan är just nu.

Själv har jag inte lyft många fingrar idag. Jag har försökt att passa upp på damerna idag, men fick en otäck svimningsattack när jag lagade maten. Kanske kommer jag också åka på någonting. Men det får bli efter helgen. För då kommer Alvas farmor och farfar hit.
Äntligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar