tisdag 13 mars 2012

Klassikerkväll

Emma:

Tisdagar är fortfarande vår klassikerkväll. Popcornen är poppade och Afrikas drottning ligger redo för visning. Det är så mysigt! Varje gång man grusar om att det är tisdag kommer man på att man har något mysigt och speciellt att se fram emot på kvällen, och blir på bra humör med en gång. Nu har jag hela fyra veckor kvar till nästa tenta i islam och judendom, sen blir det tuffare, för omtentan i asiatiska religioner är två veckor efter det och sen har jag tenta i kristendom två veckor efter den. Sex veckor av tentaångest - det ni! Vad jag försökte säga att jag nu har två veckor kvar som jag kan koppla av lite, sen blir det tentaplugg igen.

Och vad roligt Alva tycker det är på förskolan nu! Numera gråter hon inte ens när man lämnar, lite underläpp som åker ut bara, men inget gråt. Hon vill inte titta när man går, utan vänder bort huvudet så fort man lämpat över henne till någon pedagog. Tyvärr är M långtidssjukskriven nu och S är också sjuk, så det är en massa olika vikarier varenda gång när man hämtar och lämnar - tråkigt. Men Alva verkar det inte bekomma nämnvärt, hela konceptet är väl för nytt för henne för att hon ska reagera när det är något som avviker från det normala. Hon är nöjd bara hon får gunga lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar