lördag 24 mars 2012

Alva & Mamma- (Pappa)-dag

Bengt:

Som tidigare berättat så finns inte ordet "Pappa" kvar i Alvas vokabulär. Det är bara mamma mamma mamma. Även när hon tittar på bilder av sig själv så säger hon mamma.
Jag hade studiedag i torsdags och Alvas dagis hade stängt. Perfect timing!
Mamman stack och tränade, sen bibblan och föreläsning.
Jag och Alvan stack till den öppna förskolan, där Alva lekte på som aldrig förr. Hon klättrade upp för rutchkanetrappan och åkte ner helt på egen hand. Helt otroligt! Fast det kanske är normalt för barn i Alvas ålder, vad vet jag???
Sen åkte vi hem, åt och sov.

På eftermiddagen gick vi till Lindö och Alva tultade runt på egen hand medan hundarna lekte och pucko-cherry badade. Dumma hund...
På kvällen fick jag äntligen en mys-läggning där Alva jollrade sig till sömns.
En helt underbar dag!

Idag är Alva på stan med mamman, mostern och mormodern.
Emma pratade någonting och en helt ny garderob inför våren. Jag fattar ingenting. Jag har ju massor av plats i min. Behöver hon en ny garderob så går man väl till IKEA och inte till en massa klädbutiker???
Ja, ja... Vi får väl se när de kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar