måndag 26 mars 2012

I sommartid










Emma:

Vi mår bättre nu, jag känner mig helt återställd medan Alva kör en vända förkylning också - nu när hon ändå är igång. Jag får skippa morgondagens seminarium och hålla tummarna hårt, hårt för att jag åtminstone kan få plugga på onsdag. Det är inte alltid helt enkelt att plugga när man har barn... Jag läste någonstans att det är så här de första sex månaderna efter inskolning, sen lugnar det ner sig med sjukdomarna. Vi ser fram emot det, att slippa förkylning som avlöses med maginfluensa som avlöses med förkylning. Det känns som om hon aldrig är frisk!

I vår familj välkomnar vi även omställningen till sommartid eftersom den innebär att vi får sova till sju på morgonen. I övrigt funkar sommartid bättre för Alvas rutiner. Vi hoppas att det inte går alltför fort innan Alva ställer om sig inför de nya tiderna.

I övrigt har vi varit ute och testat Alvas nya springskor. Det är fortfarande svårt att hitta skor i hennes storlek, vinterkängorna i storlek 19 fick jag köpa på nätet. Skoaffärerna tar bara in babyskor upp till storlek 21. Som väl var hittade vi ett par adidas som såg vettiga ut, dvs vita med diskreta rosa inslag, som var tillräckligt små för Alvas fötter.

Hon har för övrigt lärt sig säga skor nu. Eller snarare i bestämd form, "ko'na". Det är min tjej, det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar