fredag 16 mars 2012

Fina fredag




Emma:

Jag begriper inte hur fredagen redan kunnat infalla - har vi börjat hoppa över en massa veckodagar eller? Jag är helt övertygad om att vi faktiskt bara hade en måndag och en tisdag den här veckan, resterande dagar har försvunnit spårlöst. För helt plötsligt blev det fredag, och som vi alla vet så är en helg tidsmässigt ungefär lika lång som en måndagsförmiddag, så det kommer ju bara rassla till, sen är helgen över.

Jag har arton dagar kvar till nästa tenta och ångesten har redan slagit till med full kraft. Det sjukaste i hela baletten är att jag sitter där mitt bland hjärtklappning, kallsvettningar och ångestattacker - och stormtrivs. Det är så sjukt kul att plugga!

Alva har börjat sätta helt nya krav på sina föräldrar. Hennes vilja är vår lag. Säger hon att mamma och pappa ska sitta på varsin sida av henne på spishällen, så blir det så. Säger hon att vi ska gå ut och gunga blir det så. Och snabbt ska det gå, förhalanden och pustar fungerar INTE på den allsmäktige Alva. Ska hon upp och sätta sig i sin stol, ja då får man ta mig tusan lyfta upp och sätta henne där samma sekund - annars försöker hon klättra upp själv. Hon har sämre tålamod än jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar