fredag 9 mars 2012

I minnesförlusternas tider

Emma:

Ikväll glömmer vi tentan. Den existerar inte, inte ikväll. Jag ska oroa mig för omtentan en annan dag - för det blir det, omtenta. Trots att jag pluggat och pluggat fixade jag inte tentan, tyvärr. . Om jag har tur räcker det med kompletteringar, så det håller vi tummarna för.

Men jag är inte förvånad, för det har verkligen inte varit min vecka alls. Allt verkar gå fel och strular enligt Murphys lag. Idag var jag oförsiktig när jag tog på Alva ytterkläderna, hon föll framåt och slog i näsan så blodvite uppstod. Stackars liten! Jag tror jag varit mer knäckt över det idag än den misslyckade tentan.

Nej, ikväll ska tentan glömmas. Jag ska mysa med min kära familj och den korkade hunden vi vaktar i helgen. Han har legat i mitt knä hela kvällen - ända tills godiset i godisskålen tog slut, då hoppade han ner. Han kanske inte är så korkad ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar