onsdag 7 mars 2012

Den blinde leder den döve...

Emma:

Lite så känns det just nu när vi sitter och tentapluggar. Det är två världsreligioner man inte bara ska förstå utan även komma ihåg samtidgt som man ska lära sig en massa begrepp på ett språk som är ganska långt ifrån det germanska. Jodå, tentaångesten är inte bara ett faktum; den skapar även panik och tar viktig tid som jag kunde spenderat till att lära mig på istället för att tänka "det här kan inte jag! Det här går inte! Jag kommer aldrig komma ihåg det här!". Min största oro är att det kommer komma frågor på just de saker som jag har luckor i. Eller att min hjärna kommer vara helt blank när jag sitter där... Eller att...

Nåväl. Det har gått jättebra för Alva på förskolan idag. Hon har fått gunga med fem grabbar och satt och sjöng för dem - med rörelser till. Sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar