torsdag 8 mars 2012

Jag vs Maxi

Emma:

- Jag ser ju att du är över arton menvi tar leg på alla upp till tretti...
- Men jag fyller TRETTITVÅ i år!!
- Jo men det kan ju inte jag se, du kan ju lika gärna vara 29!
- Jamen då är det ju inte olagligt att sälja ett sexpack tvååttor till mig.
- Jo för mig är det det, jag kan förlora jobbet om jag gör det.

Jeeeeeze. Behöver jag säga att jag är förbannad eller? Kärringen valde helt fel vecka, helt fel dag till att jävlas med mig. Det är tentavecka, jag har antydan till stressmigrän, avsaknaden av mjölk ii hemmet resulterade i enkom en kopp kaffe och ungen min hade bara sovit i fyrtio minuter på förskolan.

Så nu Maxi, nu ska jag bojkotta er. Jag betalar definitivt en anställds månadslön för allt jag handlat hos er under ett års tid, och för att försäkra mig om att det inte går till den där vidriga kärringen ni anställt tänker jag inte ge er ett korvöre.

Förutom det undrar jag varför ingen berättat för mig vad som hänt med Alva under dagen på förskolan. Ungen jag fick hem hade skrapsår i pannan och på näsan, en bula samt har uppenbarligen slagit i kinden. Om mitt barn slår i huvudet under förskoletid kanske det är nämnvärt när jag kommer och hämtar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar