fredag 11 februari 2011

Städ och skratt

Min dotters första kärlek, ganska ful, men den käkar nyttigt åtminstone
Emma:

Vi får se hur mycket jag hinner skriva, Alva har sovit ett tag nu så jag har hunnit både skura och duscha, så hon vaknar när som helst. Jag begriper inte hur hon kunnat somna dock, men hon gör det jämt när hon sitter i bärselen under tiden jag dammsuger. Det börjar bli tungt och jag har pinsamt nog träningsvärk i låren efter varje städdag. Det blir mycket huka- och resa sig när man dammsuger under sängar och soffor, och Alva lär väl väga en bit över sex kilo nu. Följer hon sin viktkurva väger hon förmodligen 6200 gram.


Idag skrattade hon ordentligt när jag busade med henne. Det vi fått höra förut har låtit "hö hö", men idag fick jag ett regelrätt klingande härligt bebisskratt. Helt klädd i rosa är hon idag. Jag tänker ta genusdebatten någon dag, här i bloggen. Jag tänker dessutom diskutera fenomenet föräldrabloggar någon dag. Känner att det behövs... Jag vill berätta varför jag har valt att blogga om min dotters liv, varför bloggen inte är låst och vad jag tycker är rätt och fel i en föräldrablogg.

1 kommentar: