söndag 20 februari 2011

Jag och musik

Emma:

Bloggar med en hand som vanligt. Börjar bli smått frustrerande, men vad gör man inte för sin sjuka dotter?

Det här med melodifestivalschlagertjosandet, det är inte riktigt min grej. Jag tycker samtliga låtar är mer eller mindre dåliga. Hela konceptet är urtöntigt och allt runtomkring är pinsamt uselt. Min musiksmak är inte förenlig med svenska folkets. Vi tittade absolut INTE igår, men TV:n stod på medan de två nördarna i hushållet satt och spelade sin egen variant av TP (man får samtliga frågor på ett spelkort och svarar man rätt på minst tre av dem får man kortet). Mot slutet av melodifestivalschlagertjosandet gissade Bengt och jag vilka som skulle gå vidare. Bengt gissade rätt. Jag gissade helt och skogen. Till mitt försvar så tycker jag ju som tidigare nämnt allt är dåligt (viktigt att poängtera detta faktum) och det jag tycker är minst dåligt (i detta fall var det den där Sebastian) stämmer sällan överens med vad resten av folket tycker.

Men seriöst, var det bara jag som tyckte att Sa a ades låt lät precis som Lili & Sussis låt "oh mama can't you tell"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar