måndag 14 februari 2011

Glad alla-hjärtans-dag!


Emma:

Jag har precis druckit mitt morgonkaffe och tittat på när mitt lilla hjärta pratat sig själv till sömns. Bannade mig själv för att jag inte hade kameran med så jag kunde filma henne. Hon låter så sött när hon "tröttpratar", hon ligger och blundar och låter tills hon somnar - det är så gulligt att mammahjärtat håller på att gå sönder... Jag tror jag har något gammalt filmklipp på henne när hon tröttpratar, men det är så mörkt så man ser inte så bra...

Jodå, jag hittade det:



Allahjärtansdag idag då. Jag är egentligen lite emot dessa kommersiella dagar, men det skadar faktiskt inte att uppskatta varandra lite extra då och då. Man kan äta lite gott och mysa, ta tid för varandra. Det kan aldrig skada, hur sunt och bra ett förhållande än är. Vi har den sista tiden stängt av TV:n och spelat Monopol på datorn istället. Även om vi mest svär åt varandra och blir lite småsura känns det som om vi tillbringar mer kvalitativ tid tillsammans. Kanske inte är helt fel att göra som småbarnsförälder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar