måndag 21 februari 2011

Namngivningsceremoni?

Emma:

Bengt och jag är rörande överens om att Alva inte ska döpas. Det passar inte oss, helt enkelt, dels för att Alva inte ska "tvingas" in i en religion, dels för att jag inte är helt övertygad om Guds existens. Men nu när tiden går känns det ändå som om jag skulle vilja göra något för Alva, och då finns ju alternativet namngivningsceremoni. Jag skulle vilja samla släkten, i synnerhet de långväga -även om jag förstår att det inte är helt enkelt att ta sig hit - och fira Alvas födelse och existens. Och hennes vackra namn förstås.

Vi vill inte ha något fånigt eller uppstyltat. Det ska vara jordnära och enkelt, mer en trevlig namnfest än en högtidlig ceremoni. Inget töntigt. Bara en massa trevliga människor, lite gott att äta och skoj.

Vi är bara på planeringsstadiet än, så ta inte illa upp för att du inte fått någon inbjudan. Det kommer förmodligen en!

1 kommentar:

  1. Word! Tyra kommer inte heller att döpas. Det är inte vår uppgift att välja en religion åt henne.

    SvaraRadera