söndag 20 februari 2011

Hur länge ska man behöva visa leg på systemet?

Emma:

Det är 10 år sedan jag fyllde 20 år. Och jag får fortfarande visa legitimation på systemet. Till en början tog jag åt mig och tänkte att jag förmodligen såg ung ut, att det var en komplimang. Eftersom jag själv jobbat inom krogbranschen vet jag hur fantastiskt svårt det kan vara att gissa ålder. Det hände att jag bad om legitimation på folk som var runt 25. En gång hände till och med att jag bad om leg på en tjej som var 32. Oerhört pinsamt. Men det hände bara en gång.

Men jag får alltså visa legitimation VARJE gång på systemet, och nu börjar jag lacka ur. Det finns inte en enda chans att jag ser ut som 19 när jag dyker upp där i kassan, 10 kilos övervikt, osminkad och med barnvagn. Inte en chans. Det finns inte en möjlighet att jag någonstans överhuvudtaget skulle komma undan med att påstå att jag var 19 år gammal. Så, alltså betyder detta att jag måste se ut som en 19-åring som ser ut som 30?

När ska jag få glömma legitimationen hemma och ändå kunna lalla in på systemet och köpa en pava vin.

Alva mår fortfarande dåligt. Hon hostar slemhosta och verkar ha ont i halsen, hon har svårt för att äta ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar