fredag 4 februari 2011

Godmorgon världen!


Emma:

Vinterkräkan är ICKE att rekommendera. Ytterst obehagligt må jag säga. Bengt åkte på den onsdag morgon och jag följde efter onsdag kväll. Roligare har vi ju haft det, även om jag är glad att det gick över efter åtta timmar och inte åtta månader som när jag var gravid. Lilla Alva klarade sig i alla fall, om nu bebisar kan få vinterkräkan. Hon får ju antikroppar av mig genom mjölken. Smart system det där!

Nu är vi friska i alla fall. Fast Bengt får stanna hemma från jobbet idag för att inte riskera att smitta någon.

Vi får väl se om man kan komma igång och blogga igen. Det har ju blivit lite sparsamt med det den sista tiden. Alva kräver ju som sagt lite mer uppmärksamhet och tid numera, och mer kommer det nog bli. Hon har fortfarande ingen riktig rytm i sina dagar, så det ska bli skönt när hon inte ska käka och sova varannan timme.

Alva har fått syn på sina fötter nu. Hon tycker det är grymt kul att sitta och titta på dem, så det är favoritsysselsättningen numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar