onsdag 21 december 2011

Vårt lilla troll är febrig


Emma:

Efter att ha kört gnäll-VM i tre dagar som eskalerade på tredje dagen tog jag febern på ungen. Trettioniokommatvå. Stackars liten! Inte konstigt att hon var gnällig och trött. Och vilken tur att jag är klar med all städning! Det är bara lite lister samt dammsugning och skurning kvar - det fixar jag i morgon när pappan kommit hem på jullov.

Idag gjorde jag kroppkakor för första och sista gången i mitt liv. De blev riktigt äckliga, och då menar jag verkligen äckliga. Stora degklumpar, som smakade gegga och mjöl. Inte ens Bengt kunde äta dem, och då är det illa för Bengt äter nästan allt (förutom choklad). Däremot äter nog hundarna nog dem gladeligen, det passar väl bra till jul att få lite extra gott?

Alva fick Alvedon innan maten, så hon piggnade till lite, men nu när jag var inne hos henne sist började hon bli varm igen och huden var alldeles knottrig, så febern är nog på väg upp igen. Stackars litet troll har ingen rolig natt framför sig. Vi får hoppas att hon fått en uns av mitt immunförsvar, i så fall är hon snart på benen igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar