söndag 25 december 2011

God jul i stugan!


Emma:

Det var en ovanligt fantastisk julafton, fastän Alva startade upp på sitt allra sämsta humör. Hon smälte inte förrän tomten kom, då drog hon för första gången på hela dagen på smilbanden. Tomten, det är en go' gubbe det, tyckte hon. Sen höll hon på att försvinna bland alla paket, uppenbarligen hade hon varit en väldigt snäll unge i år, eller så är hon bara oerhört älskad av sina nära och kära. Alva var i sjunde himlen under hela paketöppningen och visste inte riktigt var hon skulle ta vägen!!! Det var leksaker i en salig röra. Gungdjuret Bengt och jag köpte till henne var en hit, kan jag säga. Så pass att vi gömmer undan den och tar fram den igen om ett par månader eller tre. Då kanske hon kan sitta upp på den på egen hand, så vi slipper assistera när hon ska upp och ner på den hela tiden.

Det var fantastiskt roligt i förmiddags när vi satte oss i hennes rum och tittade på allt nytt som tillkommit. Taxen, ni vet en sån där Brio-tax med snöre, frambringade ett stort leende på Alvas läppar, och hon drog den in och ut ur sitt rum. Det var otroligt kul att den följde efter henne, tyckte hon.

Själv tyckte jag hennes duplo-lego var väldigt roligt. Nu har hon så mycket att man kan bygga på riktigt. Jag ser fram emot den dagen då vi kan bygga med riktigt lego. Oj, vad vi ska bygga, Alva och jag! Än så länge är Alva måttligt intresserad av duplot, hon sliter mest isär det jag byggt ihop och drar iväg med legobitarna...

Nåväl, god fortsättning på julen kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar