fredag 16 december 2011

Fulfredag??

Emma:

Vi kör ju alltid finfredag, en liten finare stass kläs på både mig och dottern, och vi lyxar till det lite extra med finfredagsfika och på kvällen äter vi god middag tillsammans allihop. Pappan i familjen missförstod dock det där med finfredag och försökte sig på en fulfredag istället. Alva fick nämligen på sig kläder som av två anledningar låg bland Alvas kläder; tunikan låg där eftersom jag behövde lite galgar till Alvas nya klänningar som skulle hängas in i garderoben, därför tog jag bort kläder som jag bedömde var sommarkläder men kan vara bra att ha som reserv i nödsituationer och packades därför inte ner i lådan; byxorna låg där eftersom de legat som reservkläder i skötväskan, men nu tyckte jag de var alldeles för tunna för att klara den stundande vintern och lade i stressen upp dem i Alvas hylla.

Nu hittade alltså Bengt dem en fredagmorgon och kom stolt ut i köket för att visa upp sin lyckade matchning av kläder. Jovisst serru, om det bara hade varit juli månad och tjugo grader varmt...


Alva verkade känna sig lite frusen för
hon gick och tog på sig vinterughsen
och pälskragen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar