måndag 5 december 2011

Framsteg och bakåtsteg...

Bengt:

Liten blir större, och det går hur fort som helst.
Alva har listat ut när jag ska gå till jobbet. Häromdagen kom hon springandes till ytterdörren när jag tog på mig jackan. Hon ställde sig mitt för dörren, tittade mig i ögonen och gnällde lite sött med utsträckta armar mot mig. Då gör det fruktansvärt ont i pappa-hjärtat att gå till jobbet ska jag säga...

Igår satt jag och Alva och lekte i hennes rum (som hon älskar). Hon fixade och donade i sitt kök. Av och på med plattorna. Hon skalade salldshuvudet och stoppade champinjonerna i grytan. Lekte lite med dörrarna och drack ur glaset. Till slut stannade hon upp, som om hon inte riktigt visste vad hon skulle göra. Hon gick då till sin dockvagn och stoppade i och ur sakerna som var där. Då sa jag till Alva. "Hämta dockan och sätt i vagnen".
Och dra på trisser... Ongen gick och hämtade sin stora docka och satte i dockvagnen med ett bejublande "DENNNN!!!".

Det är många olika saker som hon snäppar upp nu.
Men av någon konstig anledning så har hon nu också börjat gå bakåt. Hon backar in i väggen. Hon backar när hundarna kommer... Men jag antar att det alltid är roligt att gå på ett annat sätt när man väl lärt sig.
Påminner lite om "The ministry of silly walks" av Monthy Python...
http://www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w

Dags att jobba lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar