lördag 10 december 2011

Goda grannar...

Emma:

"Man saknar inte paddlarna i vattnet förrän man ska ro" säger man ju, och jag önskar att våra förra grannar kunde sälja sitt hus och flytta hit igen. För när några flyttar ut flyttar också nya in, summan av grannhushåll är konstant, så att säga.

Våra nya grannar är inte roliga, kan jag säga. De har allt man inte önskar hos en granne: en skällhund/råtta, rökare, nattugglor som gärna springer i trapphus på kvällarna, julfest där det gärna spelas hög musik (plus att de är vänner med ett gäng till som gärna springer i trapphuset under festen), tungt sovande som på morgonen måste väckas av ett alarm som gärna väcker döda eller i alla fall sovande grannar... Listan är uppenbarligen oändlig.

Klockan är tio över tio och grannarnas fest är igång för fullt. Sedan jag började skriva har porten smällt igen två gånger, hunden (eller var det en råtta?) har skällt och det har hunnit med både "stilla natt" och "mer jul" på stereon.

Jag må låta gnällig, men här är det så pass lyhört att jag i skrivande stund hör mina grannars diskussion ordagrant. Nu smällde porten igen en gång till. Är det ens lagligt att flytta till en trea om man inte har barn??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar