torsdag 29 december 2011

TorsdagsTankar

Emma:

Nu så, nu har jag rivit av första passet på gymmet. Målet är att till sommaren vara i bättre form än någonsin och jag ska koncentrera mig på så allsidig träning som möjligt. Jag ska inte bekymra mig om att jag får för stora biceps eller vader, utan jag ska bara köra på. Mitt syfte är en stark och frisk kropp. Förhoppningsvis blir jag även slank på köpet...

Alva börjar bli sig själv igen och hon har börjat äta och sova någorlunda normalt sedan tredagarsfebern. I söndags fick hon prickar över hela magen som bekräftade att det var tredagarsfeber hon hade haft. Hon är pigg och glad igen i alla fall. Men vi får väl förvänta oss en lite strulig period framöver när hon börjar på förskola. Jag begriper inte hur jag ska klara av att lämna bort henne till främmande människor. Eller snarare, till en hop elaka ungar, för det är faktiskt de andra barnen jag är orolig för. Visserligen tror jag att Alva kommer klara dem riktigt bra, för hon är en tuff tjej med humör. Jag hoppas hon blir snäll och respektfull mot de andra...

Snart är det stan för familjen Millerfelt/Näslund!

1 kommentar:

  1. Härligt med gymmet :) Kan det vara så att du hänger på lite pepp efter nyår då? Kramar

    SvaraRadera