torsdag 6 oktober 2011

Rapport från VFU:n


Jag saknar den här lilla nyponrosen!

Emma:

Det är långa dagar nu under VFU:n, igår var jag hemma vid fem. En hel dag med torr luft och trotsiga tonåringar. Skitjobbigt och jättekul på samma gång. En del av mig hatar att det är två år kvar innan jag är klar med studierna. Resten av mig tycker det är jätteroligt att studera i två år till. Det vore skönt att få börja jobba och ha en lön som trillar in på kontot varje månad…

Alva verkar tycka det är jobbigare att jag är borta än vad jag trodde hon skulle göra. Det är jobbigt att komma hem och få en plåsterlapp från det att man sätter foten på dörrmattan till det att hon går och lägger sig. Igår var hon dessutom riktigt trött och slocknade på fem röda när jag lade henne på kvällen. Vi hann inte ens öppna sagoboken. Men hon sover otroligt oroligt, och vaknar hela tiden under kvällen. Förhoppningsvis blir det väl bättre när hon kommer in i allt det nya. Efter VFU:n ska jag skriva uppsats, och då blir det lite friare, inte så mycket tidsbundet.

Det känns som om jag missar allt det roliga med Alva. Det händer ju så mycket på bara en vecka! Allt jag får är en mammig gnällfis som ska hänga i famnen när jag kommer hem. Det ska bli skönt att få vara hemma lite sen. Vi har så mycket att se fram emot den här hösten! Alvas kusiner från Karlstad kommer och hälsar på, Alvas födelsedagskalas, resa till Karlstad och jag fyller år. Dessutom ska det födas ännu en kusin här i krokarna som vi vill hälsa på! Härliga höst!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar