fredag 7 oktober 2011

Pappaledigt dag 2

Bengt:

Idag är det dag 2 hemma med Alva. Typiskt att det ska vara fredag idag, då fredagar är stora städardagen...
Jag är lite nervös, då klockan snart närmar sig kvart över ett och jag har bara hunnit plocka och sopa golven. Kvar att göra är då allt annat.
Alva och jag tog svängen förbi jobbet, där en stolt pappa visade upp sin lilla dotter.
Efter det så gick vi ner på stan för att fixa lite sådant man annars inte hinner.
Nu är vi hemma och Alva mumsar i sig mellis.
Sen ska jag söva henne, så jag hinner städningen innan mamman kommer hem.
Tänk om mamman inte tycker om min städning??? Hoppas hon blir glad. Eller det vet jag att hon blir... bara jag hinner... Det vet man ju aldrig...
Hur fasiken hinner hon??? Får bli bättring till nästa fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar