torsdag 27 oktober 2011

I väntan på lektion


Emma:

Sitter här vid mitt skrivbord näst sista dagen på min VFU. Jag har inte så mycket att göra eftersom jag inte fått in de elevtexter jag hade förväntat mig att få in idag. Därför får jag göra allt sen. Jag känner förvisso ingen panik över det, men det hade varit skönt att få använda den tid jag har i skolan till att göra skolarbeten. Istället blir det ett blogginlägg i väntan på nästa lektion. Därhemma har våra gäster kommit och Bengt får stå för ett gott värdskap på egen hand. Klarar han säkert alldeles utmärkt. Alva kan nog hålla låda för dem annars. Det ska bli kul att se hur kusinerna leker ihop, det är ju lite åldersskillnad på dem! Men Alva älskar ju alla barn – får hon se en bild på en bebis ska hon pussa på den hela tiden, liksom med dockan.

Det är torsdag, och min VFU är som sagt snart slut. Det är svårt att begripa att hela fyra veckor har svischat förbi, vilket även innebär att halva terminen har gått. Den andra halvan kommer bestå av en litteraturstudie som jag ska skriva ihop med en klasskompis. Det kommer bli alldeles utmärkt, det är jag säker på. Jag hoppas ju på ett VG i litteraturstudien, eftersom jag bara knåpat ihop 9 hp VG och 6 hp G än så länge – vilket innebär att om jag inte får VG i litteraturstudien kan jag inte få VG i kursen. Det är dock väldigt roligt att få VG på en VFU, och när arbetslaget jag är i hade fått frågan av min handledare om de kan tänka sig jobba med mig, gav de honom ett enhälligt ”ja”. Det känns alldeles fantastiskt, det är nog en av de finaste komplimanger jag någonsin fått!

Imorgon ska jag bjuda dem på fika. Har inte bestämt mig för exakt vad jag ska göra än, men det lutar åt kladdkakemuffins. Det gillar väl nästan alla, förutom min puckade sambo som inte tycker om choklad? (Är det bara jag som hör varningsklockorna ringa?)

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar