måndag 10 oktober 2011

Pappaledig dag 3

Bengt:

Idag blev det en promenad till den öppna förskolan "Måsen".
Jag har alltid varit lite negativ mot den öppna förskolan, men Alva älskade det.
Det var grannen som lurade dit mig. Han är också pappaledig och skulle dit. Jag såg att han packade in barnen i bilen, men just då skulle Alva sova, och sen äta. 1,5timme senare kom vi iväg. Inte hittade jag in heller, utan 30minuter senare hittade jag ingången på baksidan. Väl inne så rekade Alva av läget, och 30sekunder senare så var det fullt ös.
Vi hade med oss mellis, men ca 20 minuter innan det var dags att äta så kom det fyra barn som var tok-snoriga som bara körde över de andra barnen.
Jag tog Alva under armen och gick snabbt hem.
Alva ville stanna...

För övrigt så hatar jag reklam på TV. Jag slår snabbt över så fort det börjar, och sen glömmer jag att slå tillbaka.
Men nu är det andra bullar.
Alva älskar reklam. Hon blir helt paralyserad och diggar, dansar och sjunger med i reklamen.
Tyvärr får vi sällan se så mycket reklam, då Alva hela tiden rycker ur kortet till TV-läsaren. 1:an, 2:an, 4:an och 6:an funkar dock fortfarande utan kort...

Här kommer lite bilder från dagen och helgen...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar