lördag 8 oktober 2011

Lördagsmys


Emma:

Det är skönt att komma hem en fredagseftermiddag till en nystädad lägenhet. Efter en intensiv VFU-vecka känns det skönt att kunna slappna av och ta det lite lugnt en helg. Jag har ingenting jag måste göra den här helgen, alla lektioner för nästa vecka är planerade. Vädret är grått och det är fantastiskt kallt ute, konstaterade jag under hundpromenaden. Livsfarligt är det ute också, för den delen, kan man konstatera när man passerar Lindöskolan. Det är fullt med valnöts- och kastanjeträd där, vilket betyder att det är fullt av kråkor där, som använder alla medel för att få upp skalen till dessa delikatesser. Det yr med andra ord valnötter runt öronen när kråkorna släpper dem högt uppe i luften. Man får akta sig!

Alva älskar kråkor. "A-ka-kaaa" vrålar hon när hon ser dem.

Idag önskar jag mig en långpromenad, kanske förbi slottet?, idag och kvällsmys med god mat och kanske en god film.

Lördagsmys minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar