söndag 19 september 2010

Valvaka...

Bengt:

Då har vi röstat.
Det var väl egentligen inte något svårt val, men ändå...
Detta var mitt tredje val +1.
Alla tre valen har jag röstat på olika partier, fast dock inom samma block.
Den där ettan är någon sorts folkomröstning vi gjorde, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var om.
Kanske var det EMU, eller någonting sådant.
Det där med att hålla vad man röstar på hemligt, är lite konstigt tycker jag.
Utanför vallokalen stod det en konstig människa med en stor videokamera. Henne skulle jag aldrig berätta för vad jag röstat på.
Men väl inne i lokalen så gick jag inte ens bakom skynkena, utan la i lapparna i kuverten öppet och synligt.
Märkligt...

Det är många val som ska göras nu.
Vilken barnvagn ska vi ha?
(klart)
Vilket skötbord ska vi ha?
(klart)
Vilken spjälsäng ska vi ha?
(klart)
Vilken barnstol ska vi ha?
(klart)
Riksdagsvalet kommer låååååååååååångt ner på min lista just nu...
Men alla val är klara...
Betyder detta då att jag är förberedd??? Kanske...

(ej våra gardiner...)
Apropå dessa j---kla gardiner.
Jag tycker kanske att det är fint här hemma som det är...???
Måste man ha gardiner??? Kanske? Kanske inte?
Nu är de uppe i alla fall.
Jäklar vad fint det blev. Vi fick en helt ny lägenhet. En mycket finare lägenhet.
Jag förstår inte riktigt varför min kära fästmö inte velat få upp dem tidigare... ;-)

1 kommentar:

  1. Det är många val nu, sen gör man alltid misstag, men då finns blocket :) Vad blir det för vagn? :)

    SvaraRadera