onsdag 29 september 2010

Misslyckad bakdag

Långt ifrån vad jag lyckades åstadkomma
Emma:

Idag bakade jag ett gäng kolakakor till, och hallongrottor. Blev totalt misslyckat. Vet inte vad som hände, men både kolakakorna och hallongrottorna blev alldeles platta efter att jag tagit ut dem ur ugnen. Hallongreottorna blev så långt ifrån grottor man kan komma. De är plattare än pannkakor. Surt. Men ätbart. Inga kakor man bjuder på precis, så nu tvingas jag äta upp dem själv. Attans.

Tycker det är fantastiskt roligt att Marie äntligen fick sin lilla tjej. Två dagar över tiden hann hon gå, det är väl ganska okej tycker jag. Sen bestämde vi ju faktiskt att det var dags innan tisdag, och Selma kom ju sent på tisdagkvällen. Nu är det med andra ord bara sex veckor kvar för mig. (plus/minus två). Det är lite otäckt när man inser att det är på riktigt det här, att det faktiskt händer. Att vi faktiskt ska ha barn.

Det är för övrigt tur att jag kan blunda samtidigt som jag skriver, för den där satans solen står så lågt nu att den lyser rakt in i vardagsrummet, in i ögonen på mig. Om ni undrar varför det dyker upp lite sjuka felstavningar vet ni nu alltså svaret.

På tal om felstavningar. Nu när man går hemma hinner man spendera en hel del av sin tid på internet. Och jag håller på att bli knäpp. Visst slinker ett och annat stavfel igenom ibland, det är helt okej, men så finns det de här återkommande stavfelen som gör att jag undrar huruvida de gått i skola öht, eller ens någonsin brytt sig om att läsa det de skrivit.
  • Usch stavas alltså så här, inte "urs".
  • Statistik, inte statestik
  • depression, deprimerad - inte deprission eller depremerad
  • särskrivningar i all ära, jag har förstått att vissa har det svårt med sammansatta ord, men att de inte ens klarar av att skriva ihop ord som jätte bra eller skit svårt... märker de inte att det blir jättekonstigt när det står en jätte eller skit mitt i en mening.
  • + stavas plus, och inte med två -s
Ber om ursäkt för att jag låter mina aggressioner flöda så fritt, men jag skyller på hormonerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar