tisdag 28 september 2010

Är på uruselt humör


Emma:

Idag är jag verkligen på uruselt humör. Allt bara jävlas med mig och jag har inte lust att göra någonting alls... Internet strular. Förmodligen på grund av blåsten. Jag kan inte ringa från min telefon, den har blivit avstängd av 3 pga obetald räkning. Gick ut på internetbanken och kunde konstatera att e-fakturan blivit stoppad. Två gånger! Det är okänt varför betalningen inte gått iväg som den skulle, men det är ett faktum att den inte gjort det. Jag får försöka igen och gå in imorgon och kontrollera att räkningen betalats som den skulle. Surt, det har ALLTID funkat superbra med e-fakturan. Och nu plötsligt ska det inte fungera längre. Nåja, det är väl bara att hoppas att Mumble inte bestämmer sig för att komma ut nu, när jag inte kan ringa efter någon.

Jag tänker inte göra någonting idag. Disken får stå och det får se stökigt ut här hemma. Jag tvättar visserligen lite bebiskläder så att BB-väskan kan bli packad för en gångs skull. Det kanske är lite tidigt att tänka på den, men det skadar inte att vara ute i god tid.

Dessutom blir jag telefonterroriserad av någon som ringer från okänt nummer. Jag svarar naturligtvis inte. Det gör jag aldrig, inte sen jag blev telefonstalkad av den där idioten som för väl är blev dömd för det. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt när det ringer från skyddat nummer. Vill man något viktigt får man tala in ett meddelande så jag vet vem det är som vill något. Människan som telefonterroriserar mig idag verkar ha väldigt svårt att tala in ett meddelande på telefonsvararen, så jag får inte veta vem det är. Jag bryr mig inte heller, egentligen, blir bara irriterad.

Jag behövde bara spy lite galla över dagen. Nu känns det lite bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar