onsdag 8 september 2010

Övertid


Emma:

Älsklingen är inne och jobbar på övertid. En extra slant som är mycket välkommen här hemma, men själva bortavaron av sambon är ovälkommen. Det kostar på att låna ut honom så här på hans lediga dag. Jag vill ju ha honom hemma!!

Även foglossningarna har blivit ett ovälkommet inslag i vardagen. Det har börjat bli stört omöjligt att sova ordentligt på nätterna, jag vaknar hela tiden av att jag har ont. Fast smärtan stör mer än det faktum att jag inte får sova ordentligt; det är nog bara att vänja sig vid att inte få sova. Det är nio, plus minus två, veckor kvar till förlossningen. Sen vet man inte riktigt vad som händer. Jag har lite svårt att koppla sambandet mellan graviditet slut=bebis. Jag är så koncentrerad på att klara av graviditeten att jag knappt fattat vad som kommer hända efter den.

Men någon övertid på graviditeten ska det inte bli. Det har jag ingen lust med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar