måndag 27 september 2010

Jag boar...

Kolakakor

Pariserbullar

Peija hjälper till med bakningen...

Emma:

Det här med att börja "boa" är tämligen vanligt när man är gravid. En del får städryck, andra syr. Jag bakar. Av någon anledning har jag fått för mig att jag ska fylla frys och skafferi med kakor och bullar. I dag har jag bakat pariserbullar och kolakakor. Mumsich! Förhoppningsvis kan boandet gå över lite mer i att städa och feja. Det är visserligen väldigt jobbigt att städa när man springer runt med en stor mage. Min kropp är väldigt påfrestad av alla kilon övervikt...

Inte hjälper det att man inte har någon plats i frysen för alla bullar man bakar...


Det har varit en mysig helg med premiäreldning i öppna spisen och ett glas alkoholfritt rött vin att avnjuta till det. Jag tycker det är helt okej det alkoholfria röda vinet, det är lite sött, men drickbart. Jag saknar inte alkohol eller berusning, även om jag är väldigt sugen på en Smirnoff Ice - fast det är bara för smakens skull. Det är dock något speciellt med en levande eld... Jag skulle kunna sitta i evigheter och bara titta in i de stillsamma lågorna och njuta av lukterna och det knastrande ljuden. Det ska eldas mycket i vinter!! Jag och bebis ska elda varje adventsmorgon med tända ljus, mannagrynsgröt och mjölkchoklad. Låter inte det fridfullt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar