tisdag 14 september 2010

Höstrusk


Emma:

Idag är det riktigt höstigt efter en somrig helg med tjugo gr
aders värme. Vi var en vända på förlossningen i lördags, inte för att det var dags att föda, utan för att jag hade extremt hög puls. De kastade in oss i ett förlossningsrum och lyssnade på mitt hjärta och bebbens hjärta, men allt såg bra ut. De kollade upp så att det inte var havandeskapsförgiftning eller någon blodpropp på gång, så det uteslöts. Framåt två-tiden på eftermiddagen sjönk pulsen ner till det normala, och på kvällen fick jag skrivas ut. Vi vet fortfarande inte vad som var fel, men nu är det i alla fall bra igen, och det är väl huvudsaken.

I söndags tittade vi på Happy feet (igen), och bebisen i magen fick sitt "arbetsnamn", Mumble. Jag tror bebisen har glada fötter, det är därför den kickar så mycket. Fast i skrivande stund har den bara hicka. Ganska fascinerande det där, faktiskt, att det är något i min mage som har hicka...


Har beställt lite kläder från H&M också. E
tt startpaket till bebisen, en jättesöt overall och en body med byxor i velour. Nu börjar vi bli redo för nedkomsten. Hoppas det räcker med den där tunna overallen, men Mumble ska ju ha kläder under samt att vi har världens goaste varmaste åkpåse med fårskinnstoppning från Emmaljunga. Jag tror nog det kommer räcka. Annars får man väl köpa en varmare, det beror ju lite på vintern också. Vintrarna här i Kalmar brukar ju vara otroligt milda. Förutom förra vintern, den var en riktig vargavinter!

Även bilbarnstolen är beställd. Vi ska hyra från if, efter mycket om och men kändes det som det bästa alternativet, vi vill ju att Mumble ska åka bil så säkert som möjligt - vilket verkar kunna bli hur dyrt som helst. Hyr vi bilbarnstolarna från if byter man bilbarnstol efter att barnet växer, så på sätt och vis får man tre babyskydd till priset av ett. Den sista stolen får man dessutom behålla. Tycker jag låter som en bra deal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar