tisdag 21 september 2010

Hjärnbrist (fniss)


Emma:

Skrattar fortfarande åt hon som hade stavat järnbrist fel, så jag kan inte låta bli att stava fel själv... Vill ju sprida lite glädje till våra trogna bloggläsare!! Skämt åsido, jag har alltså järnbrist, järnvärdet hade sjunkit från 122 till 100 på bara tre veckor. Surt. Nu får jag börja käka Niferex. Jag som äter broccoli nästan varje dag! Förstår inte alls hur det här gick till.

Blodsockret var för en gångs skull normalt, men detta kompenserades med att mitt SF-mått låg lite högt, 32. Inte över den övre gränsen, men förra gången låg jag lite under så barnmorskan tjatade om den där fördömda glykosbelastningen igen. Suck. Nu ska jag försöka genomföra den på torsdag. Jag våndas. Har ingen lust alls att utsätta mig för svält med tanke på hur har jag mår när jag inte kan äta varannan timme. Nåja, vi får försöka, och går det inte så går det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar