måndag 20 september 2010

Kanelbullebak


Emma:

Idag har jag haft mer än 1 bulle i ugnen... Nu för tiden mår jag ju så mycket bättre att jag faktiskt kan göra saker här hemma. Idag har städning och bullbak stått på schemat, så nu är det rent och fint här hemma och hela lägenheten doftar kanelbullar. Det känns helt fantastiskt att kunna åstadkomma detta, efter sju månaders sängliggande.

Valet igår kunde väl ha slutat bättre. Jag är glad att svenskarna tagit sitt förnuft tillfånga och att Reinfeldt får sitta i fyra år till. Jag tror jag hade blivit tvungen att fly landet om Toblerone-Mona hade blivit statsminister. Det märkliga är att människan inte väljer att avgå. Det borde hon göra i hänsyn till sitt parti. För min del får hon gärna sitta kvar, så länge dårar som hon och Ohly får styra i det rödgröna blocket kommer aldrig att sossarna vinna mark mot alliansen. Det är lite tråkigare att SD kom in i riksdagen. Det borde de inte ha gjort. Dessutom sa de på TV att det var i huvudsak skåningar som röstade på SD. Innebär detta att skåningarna ser sig som svenskar??

Nä, nu ska jag nog bjuda Mumble på lite kanelbulle... Då kanske den slutar hicka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar