tisdag 19 april 2011

Ibland är det lätt


Emma:

Idag åt Alva upp ALL morots-/potatispuré som jag hade värmt upp. Hon gapade duktigt när jag kom med skeden, bankade lite på bordet och styrde lite med sin badanka som får vara med under matstunderna. Det ska vara trevligt att äta mat. Hon drack vatten ur nappflaskan. Sen somnade hon i sin egna säng. Själv. På egen hand. Utan att ligga i någons famn först. Hon gick alltså från vaket tillstånd till mindre vaket tillstånd i vertikalt läge i sin egen säng. Hon låg med andra ord och tittade och låg och pysslade och styrde lite med sin snuttis innan hon slöt ögonen, klagade lite och somnade. Jisses vad lätt det var att vara mamma idag!

Dessutom har hon sovit två ordentliga sovstunder idag, liksom igår, vilket vi har strävat efter. Hennes sömn blir inte lika uppstyckad som när hon sover vid tre tillfällen och hon blir piggare och gladare däremellan. Hon har sovit nästan hela natten i sin egna säng, från kl. 20-8 och åt vid två tillfällen under denna period, vid tolv och vid fem. Det var där vid det sista tillfället som jag somnade innan jag hann lägga över henne i hennes egna säng.

Fast nu har hon sovit i snart två timmar, tycker hon ska vakna så vi kan gå en långis med hundarna så jag får min dagliga dos med sol.

1 kommentar:

  1. Tack :)

    Åh vad härligt med ett så stort framsteg! :) Ett tecken på att hon faktiskt börjar bli större nu!

    SvaraRadera