lördag 23 april 2011

Glad Påsk!


Emma:

Det har varit en fantastiskt orolig natt i natt. Alva har varit orolig och sparkat och vridit sig, gnytt och gnällt. Det har inte varit ett dugg roligt, så när Alva vaknade vid halv åtta, då väckte jag Bengt som är världens mest fantastiska människa och klev upp med Alva och lät mig sova tills jag vaknade 1,5 timmar senare. Nu känner jag mig utvilad igen. Men det märks tydligt att hon börjar påverkas av sin omgivning, och hon börjar bli lite blyg inför främmande människor.

Och det är väl inte konstigt om man sover dåligt efter en natt med familjen Stimmerfelt? Det gör väl vem som helst?

Hon vänjer sig. Snart kommer hon vara en del av det. Hon håller på att träna rösten och skriker så högt och gällt hon bara kan. Det skär i öronen vill jag lova (ni hör lite hur det kan låta på filmen där Alva ligger på mage - hon är inte missnöjd, utan testar bara rösten). Hon har kommit ur pruttljudsfasen i alla fall. Den började bli lite tjatig...

Nåja, hoppas ni får en glad påsk därute i etern!

1 kommentar: