torsdag 7 april 2011

Det kom ett paket


Emma:

Som jag sa, det här med rutiner; Alva är ingen rutinmänniska kan konstateras. I morse vaknade hon halv sju och tyckte vi hade sovit färdigt för natten. Jag anar visserligen att hon så småningom börjar komma till ro lite tidigare och vakna lite tidigare. Det är som om hon testar lite vad som skulle tänkas kunna funka. Somna sent och vakna tidigt? Hennes lilla mor är inte ett stort fan av just den kombinationen.

Så Alva, som i vanliga fall brukar vara vaken 1-1 1/2 timme på morgonen när hon vaknar vid nio, somnade inte förrän nu. Så vi har hunnit vika tvätt, diska, sopa och plocka i ordning här hemma. Imorgon är ju stora städdagen, och det är alltid skönt att ha förberett städningen lite. Jag har dessutom ett paket från H&M att hämta ut på Maxi, så jag funderar på att traska dit i eftermiddag innan jag tar hundarna.

Det är ju så fantastiskt roligt nu när de har lagt ner en massa paketutlämningsställen. Jag som bor granne med macken där man kunde hämta ut paket förr, får nu traska in till pressbyrån i centrum istället. Det rimmar så illa med att det levereras mer paket i och med internethandeln, inte är det väl då läge att lägga ner? Ändå är fraktkostnaderna detsamma, men jag får mycket sämre service. Om jag nu måste traska in till stan för att hämta ut paket - då kan jag ju lika gärna gå till butiken inne i stan?

Nåja, nu har jag ju bara en kilometer till centrum, men ändå.

Igår var Alva och jag och hämtade ut en namngivningspresent som min faster hade skickat. Världens sötaste kanin och en massa kläder! Alva hann redan proväta på kaninen, innan vi ens hann tvätta den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar