måndag 3 december 2012

Vecka 31 +3




Emma:

Trött och frusen som en gnu ligger jag i sängen halv nio på kvällen och försöker hålla mig vaken. Lillebror har som vanligt världens hicka i magen och spritter åt alla håll och kanter därinne. Min höga stressnivå börjar så sakteliga sjunka, alla tentor är klarade, min VFU-handledare har gett mig betyg och är bekymrad över hur jag ska orka med enda fram till jullovet. Det kommer jag inte göra, kan jag säga. Även om stressmomenten omkring mig börjar försvinna ett efter ett orkar inte kroppen med. Förkylningen släpper inte och jag håller på att somna i soffan halv sju på kvällen.

Inget blir bättre av att det är tolv minus ute och att gravidjackan som jag beställde för över en månad sen ännu inte har kommit. Den ska komma den här veckan, men jag behöver den redan igår.

Alva börjar lossna lite angående snön. När jag skulle hämta henne på förskolan idag stod hon och kastade snö på ett träd. Jag tycker det är mysigt med snön, såhär innan jul får den gärna ligga och lysa upp i vintermörkret!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar