torsdag 20 december 2012

Emma vs graviditetsdiabetes 1-0

Emma:

Stick- och blodfobikern är hemkommen från dietist och diabetessköterska med nya kunskaper om kost och blodsockervärden. Stick- och blodfobikern har fått en apparat som hon sitter och leker med för fullt, sticker både sig och sin sambo. Leker med nålar och blod utan att svimma. Tycker rentav att det är lite kul.

Proppade i mig en clementin hos diabetessköterskan, som innan vi tog första blodsockervärdet varnade att det nog skulle märkas på resultatet. Hon blev märkbart förvånad över mitt låga värde! Och det har sett bra ut hela dagen, mina värden alltså, jag har lite höga innan-matenvärden, men mycket bra efter-matenvärden. Detta utan att anstränga mig särskilt mycket kostmässigt, jag har självklart inte ätit något som innehåller uppenbart mycket socker, men annars har jag ätit som vanligt. Fortsätter det så här vågar jag hoppas på att slippa insulinsprutor. Jag har ju till och med bättre värden än min käre sambo!

För övrigt blev det jullov idag och jag ska inte stressa upp mig för mycket de dagar som är kvar. Det är inte bra att stressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar