tisdag 11 december 2012

Glukosbelastning




Emma:

Sitter på MVC och gör glukosbelastning för andra gången i mitt liv. Det är för att kolla så jag inte utvecklat graviditetsdiabetes. Först får man svälta sig själv i tolv timmar. Sen får man komma till MVC, ta blodsockerprov. Sen får man en vidrig sockerlösning som man ska hälla i sig på tio minuter. Därefter ska man lugnt och stilla sitta och glo i TVÅ timmar innan man får ta nästa blodsockerprov. Jag håller på att dö av törst för tillfället. Blir ju inte direkt bättre av att jag är förkyld och har sovit hela natten med öppen mun. Det är som sandpapper i munnen...

Det är snökaos ute. Fick åka kommunalt på morgonen, bussen var så försenad att den blev omkörd av efterkommande buss. Då är det illa.

Nu har jag bara en timma kvar!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar