torsdag 6 december 2012

Alvas nya kompis






Emma:
Det här är Ginger, Alvas nya kompis. Den finns som app. Den härmar alla ljud, man kan duscha den, blåsa den torr med hårtork och borsta tänderna på den. Eftersom den upprepar allt som Alva säger tror hon att den pratar, på riktigt. Hon pratar med den, förklarar och berättar saker för den, och ibland har hon världens diskussioner med den. Det är så fantastiskt sött samtidigt som det gör lite ont i hjärtat att hon har fallit så för en iPhone-app utan att förstå att den inte existerar...

Lillebror goes bezerk i magen. Det gör så ont, så ont, idag på hundpromenaden fick jag en så välriktad spark att jag vek mig dubbel. Jag försökte filma magen förut när han körde igång, jag lyckades fånga en spark på film, i övrigt låg han blickstilla. Naturligtvis. Jag tycker det är så fascinerande att se hur det rör sig därinne, som värsta alienfilmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar