fredag 14 december 2012

Graviditetsdiabetes

Emma:

Har ju alldeles glömt bort att berätta hur det gick på glukosbelastningen! Det gick inte så bra, mina blodsockervärden var riktigt dåliga och det var inget tvekan om att jag fått graviditetsdiabetes. Föga roligt, även om sött under den här graviditeten inte lockat särskilt mycket - tvärtom. Fast det är ju mer i kosten som ska ändras än bara sockret. Jag har fått tid hos en dietist, vilket jag faktiskt ser fram emot, jag har alltid velat träffa en dietist och diskutera min kost. Sen har jag fått tid för tillväxtultraljud, vilket jag kommer få gå på var tredje vecka innan barnet föds. Inte så många gånger antagligen med tanke på att det bara är sju veckor kvar nu. SF-måttet såg riktigt bra ut, tyckte barnmorskan, det var snarare i underkant, sa hon. Vanligast är ju att barnet blir väldigt stort i samband med graviditetsdiabetes.

Det finns ju viss oro från min sida att jag ska behöva genomgå ett kejsarsnitt den här gången också. Jag känner mig inte så sugen på det... Har tre tider på sjukhuset nästa vecka, så jag har att göra såhär inför jul i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar