lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedagen




Emma:

Vi är i fas än så länge. Även om jag har suttit uppe till elva (och det är sent för mig!) och slagit in julklappar - vilket snarare beror på att man måste göra det när Alva sover än att julstressen infunnit sig. För första gången i mitt vuxna liv har jag tillåtit att klä granen tidigare än dagen innan julafton. Så det har vi, till Alvas stora glädje, gjort idag. Alva var jätteduktig och hjälpte till in i det sista, vilket var mer än jag gjorde. Själv satt jag i soffan och chefade lite, pekade var det behövdes ljus eller julgranspynt för att det skulle se bra ut. I Alvas höjd blev det förvisso som det blev, smått osnyggt, men hon lade ändå ner tid och energi på att tänka ut var hon skulle hänga pyntet. I övrigt har vi även hunnit med att städa, julhandla och griljera julskinkan.

Vi har följt vår egen tradition att varje år köpa något extra fint julgranspynt, en för varje familjemedlem. Lillebror fick vara med också, fast han bara ligger i magen och bökar.

Nu ska jag sova så jag orkar med det sista fixet innan julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar