lördag 22 december 2012

Är vi redan i vecka 35??




Emma:

Jag har inte riktigt koll kan jag erkänna, blev lite förvånad när jag gick in på gravidappen och såg att jag var i v. 34+1. Det går rasande fort. Kommer bebis i magen samtidigt som Alva behöver jag bara vara gravid i tre veckor till. Om det blir igångsättning i v38 är det bara fyra veckor till, och eftersom bebis är stor blir det väl i värsta fall kejsarsnitt så jag kommer knappast vara gravid i mer än sex veckor till. Förstår ni hur fort det här kommer gå med massa jullov och nyår och roligt?

Jag har fyra veckor kvar av den här terminen och det vore ju skönt om jag hann läsa färdigt den här kursen innan bebis kommer. Eftersom jag ska fortsätta med c-kursen i vår som kommer kräva en del vore det ju skönt att inte släpa efter med några poäng. Jag har förvisso klarat allt hittills, så det kommer inte bli några problem att få fortsätta även om jag inte skulle klara sista delkursen. Man får ju ligga efter med 7,5 poäng från b-kursen för att få läsa c-kursen, och den här delkursen jag har kvar ligger bara på 3,5 poäng. Sen har jag väl tänkt att lägga c-uppsatsen åt sidan och koncentrera mig på de andra kurserna under c-kursen, för att skriva uppsatsen i sommar. Detta skulle innebära att det blir halvfart hela våren och det tror jag att jag kan klara...

Nåväl, graviddiabetesen hålls i schack och jag har fortsatta bra värden. Har inte gått över 7 i blodsockervärde en enda gång. Alva längtar efter tomten, William och granen. Hon blev helt kär i Williams julklapp, så vi har fått gömma den. Funderar på att köpa något liknande till henne som hon kan få i julklapp hon också, annars kanske det blir kris och katastrof... Vi har ju några hundra kvar i hennes julklappsbudget eftersom cd-spelaren vi köpte till henne blev billigare än vi räknat med.

Oj, vilket långt inlägg det blev! Kanske ska försöka sova lite till innan nästa julstressdag kör igång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar