onsdag 2 november 2011

Om hur hjärtat växer när man får barn

Det är inte en myt, kärleken blir större när man får barn. Hjärtat kan plötsligt älska mer än någonsin förut, och man delar den kärleken med någon annan. Det finns två människor i Alvas liv som skulle vända ut och in på sig själva för hennes skull. Två som skulle kunna gå i döden bara för Alva. Är inte det fantastiskt?

Ofta kommer hon tultandes när hon är grinig, slår armarna om mina ben och gråter "mamma, mamma, mamma" i en bön om uppmärksamhet. I min beslutsamhet om att jag snarare stjälper än hjälper låter jag henne vänta tills jag gjort färdigt det jag har för händerna. Hon får gott vänta ett par minuter. Eller en evighet som det känns som i mitt hjärta. Och hjärtat håller på att gå sönder!!

Liksom hjärtat går sönder lite när Alva kommer stapplandes med en stor bok som hon vill läsa. Hon trillar framåt men reser sig igen, beslutsam om att hon ska få med boken till mamma eller pappa för att läsa.

Hon är det största som någonsin hänt mig och mitt hjärta...

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar